neděle 28. listopadu 2010

Need for Speed: Hot Pursuit [PC]

Poslední dobou jsem značce Need for Speed nevěnoval téměř žádnou pozornost. Underground a jeho snad i lepší pokračování Underground 2 řadím osobně mezi nejlepší díly celé dlouholeté série. Přinesly s sebou především dosud nevídanou možnost tuningu sportovních aut, noční neonové města a poprvé i pokus vnést do hry příběhové vyprávění. Dál to šlo s celou sérií pomalu, ale jistě z kopce. Následující pokračování Most Wanted, Carbon, ProStreet, nebo Undercover byly jen více či méně povedenými kopiemi, které už neměly čím překvapit. Hot Pursuit hlásalo návrat ke kořenům Need for Speed a dopomoct k tomu mělo herní studio Criterion, stojící za celou sérií závodních titulů Burnout, která se proslavila především na konzolích.


Takže máme radost? Máme radost. Tedy alespoň já jsem z nového remaku Hot Pursuit doslova nadšen. S klidným srdcem můžu prohlásit, že se jedná po šesti letech o opravdu výborný přírůstek do rodiny Need for Speed. Okamžitě můžete zapomenout na několik elementů, které k posledním dílům patřily. Z města se přesouváme zpátky na venkov, upravování výkonu, nebo vzhledu tu nenajdeme a o nějakém příběhu si taky můžete nechat zdát.


Samozřejmě lidi z Criterion Games nezůstali jen u zaběhlých principů a máme tu několik novinek, které zase trochu oživují závodní žánr. Nejsou to vlastně ani tak novinky, jako oprášení a značné vylepšení toho, co obsahoval osm let starý díl Hot Pursuit 2, kterému se recenzovaný remake podobá nejvíce. Policie je zase zpět ve hře a tím myslím možnost přímo usednout za volant speciálních policejních jednotek SCPD. Ale předtím než se dostaneme k dalším novinkám, řekneme si něco o hratelnosti a závodních módech.


Seacrest County, jak se celá oblast nazývá, je základem celé kariéry. Dostanete ji spolu s prvními otevřenými závody hned pod nos, takže vás nic nezdržuje od okamžitého ježdění. Vybírat můžete už od začátku libovolně mezi rolemi závodníka a dálniční patrolou SCPD. Další a další závody samozřejmě odemykáte plněním těch již zpřístupněných. Pojetí otevřeného světa bylo zrušeno, pro někoho možná zklámání, mně však tento styl patřičně vyhovuje. V herních módech se inovace nekoná, ba naopak, například kolikrát nudné okruhy zde vůbec nejsou. Především jde o jízdu z bodu A do bodu B. Jako závodník, většinou za doprovodu policejních sirén a v opačném případě vy, kdo jede s majáčkem jezdcům za zadkem.

Seacrest County by mělo být 4x rozlehlejší než Paradise City v Burnoutu.

Závodů je dohromady něco přes stovku, což zaručuje minimálně třicet hodin herního času (dohráno všechno na zlatou pozici). Jasně, závodní hry byly odjakživa dlouhé, ale traťe se po čase opakovaly a s tím dostavila i nuda. To ale naštěstí není případ tohoto titulu. Neokoukanost zaručují velmi propracované krajinné scénérie, bohaté na mnoho detailů. Když k tomu ještě přičteme fakt, že se závodí v různých fázích dne a občas vás zastihne i nějaký ten déšť, zážitek není nikdy stejný. Vězte, že si okolní krajinu jen tak nevynadíváte, ikdyž ji pojedete vícekrát, je stále něco nového čím se budete moct kochat.


Zpět k novinkám. Určitě si pamatujete, že v Hot Pursuit 2 jste jako muž zákona mohl využívat pomoc ostatních policejních vozů či helikoptéry. Zde se nám arzenál „zbraní“ ještě rozšířil a jinou variantu mají i ilegální závodníci. Jednotky SCPD mají v „baťohu“ hřebové pásy, možnost přivolat zátarasy či helikoptéru a taky EMP, tedy elektromagnetický puls, jež při zásahu na chvíli znemožní kontrolu nad autem. Závodníci jsou vybaveni rovněž pásy, EMP, ale narozdíl od policie i rušičkou a turbem. Rušička znemožňuje policii použít některou z výjmenovaných věcí a turbo způsobuje několikasekundové zrychlení, které předčí i nitro.


Prezentace dopadla velmi dobře, snad jen vyhlazování okrajů mohlo být lepší. O perfektně vymodelované krajině jsem psal nahoře, nicméně z okolních obrázků se o tom můžete přesvědčit sami. Zhruba padesátka aut licencovaných značek na tom není o nic hůř a model poškození je v rámci arkády taky povedený. Poslední novinkou, o které jsem se chtěl zmínit je systém autolog, jež je takovou NFS sociální sítí propojující spřátelené hráče celého světa. Hráč tak snadno může zjistit co jeho přátelé zrovna jedou za závod, sdílet screenshoty a samozřejmě se předhánět ve výsledních jednotlivých závodů.


Hot Pursuit možná není inovativním klenotem v žánru závodních her, přesto zůstává velmi dobře odvedenou prací. Sázka na Criterion Games bylo to nejlepší co mohli EA udělat a vzešlo z toho opravdu povedené Need for Speed, které si bere z celé série opravdu jen to nejlepší a dovádí hru v rámci arkádových závodů téměř k dokonalosti.

Hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat