pondělí 8. listopadu 2010

Fallout: New Vegas [PC]

Po rozporuplné trojce, kterou jsem já osobně moc nemusel, je tu další pokračování, tentokrát s podtitulem New Vegas. Práci na něm převzali Obsidian Entertainment a Bethesda Softworks produkt pouze vydávali. Je to krok dopředu? Částečně ano, ale k tomu se dostanu. Děj se odehrává v roce 2281, tedy zhruba tři roky po událostech z Fallout 3. Jste kurýrem, který měl na první pohled jednoduchý a nevinný úkol – doručit jeden herní žeton do jednoho z kasín ve Vegas. Cestu vám však skříží parta mafiánů, žeton odcizí a ještě vám při tom stačí vystřelit díru do hlavy. Toto nehezké setkání s pomocí doktora naštěstí přežijete a vydáváte se vstříc postapokalyptické poušti zjistit kdo za tím vším je.

Jeden ze zdejších pouštních nonstopů.

Herní mechanismy zůstaly zachovány. Není důvod je měnit, protože už v roce 2008 fungovaly skvěle. Stejně jako v předchozích dílech i zde máme zaběhlé pravidla S.P.E.C.I.A.L určující veškeré vlastnosti vaší postavy (Síla, Vnímání, Výdrž, Charizma, Inteligence, Hbitost a Štěstí). Ty se ovlivňují na základě jednotlivých skillů, které postupným levelováním zlepšujete. Podle toho se odvíjí celý postup světem a vytváříte přesně takový charakter jaký se vám líbí. Variant je hodně a je jen na vás či už chcete být například řečníkem, jež většinu konfliktních situací řeší diplomatickou cestou, nebo rváčem, kterému slova nic neříkají a svými problémy prochází skrz rozbité čelisti.

Postapokalyptická krajina skýtá mnoho opuštěných komplexů.

Chvíli mi trvalo než mě NV do sebe vtáhl, ale po překousnutí mírně nudného začátku se věci dají do pohybu. Trochu mi zpočátku vadilo, že přesun z místa na místo je až příliš pomalý, ale po objevení určitého bodu se můžete pomocí mapy rychle přesouvat jedním kliknutím, takže to nakonec není až tak iritující. Z okolních screenshotů můžete taky vidět, že grafika moc změn nedoznala. Už před dvěma roky zakopávala kde se dalo, co teprve v roce 2010? Není to až tak špatné, když vezmete v potaz, že svět Falloutu je opravdu rozlehlý, neskutečně rozmanitý a mnohem odladěnější než jeho předchůdce. Být hra postavená na jednom z nejnovějších enginů, dost možná by jsme si na nový Fallout počkali ještě pár let.

Sídlo frakce Králů, která má ve Freeside, části města New Vegas, značný vliv.

A atmosféra? Munice i poživatelného jídla je sakra málo, je třeba šetřit každou kulkou a občas dáte za vděk i flákotě s radioaktivní pachutí zmutované zvěře. Střelivo i nutné potraviny můžete ve větších ruinách bývalých měst zakoupit, jenže zátek je stejně jako prostředků pro přežití málo a uprostřed prázdné pustiny, daleko od civilizace (jestli se vůbec dá tomu tak říkat) to podmínky často nedovolují.

I v postapokalyptickém světe je hazard jeden z hlavních důvodů proč přijet do Vegas.

I tady hrají velkou roli frakce, kterých je celkově dvanáct. Stejně jako v životě i tady se nelze zavděčit všem. Vaše činy ovlivňují vaši reputaci a časem se budete muset rozhodnout, která politika je vám bližší. Mezi hlavní frakce patří vojáci RNK, Cézarova legie a pan House, přeložen v české verzi jako Majitel. Je na vás, na kterou stranu se přidáte. Rozhodnutí, jež vykonáte se pak odrazí na zakončení, ke kterému nedorazíte za jedno odpoledne. Herní doba se u mě vyšplhala na nějakých 25 hodin a to jsem splnil zhruba polovinu z celkových 60. questů.

Široko daleko jediné fungující město, New Vegas jako na dlani.

Škoda grafického zpracování a technických neduhů, které trochu kazí celkový dojem jinak propracovanému hernímu světu se spoustu možností a desítky hodin zábavy. Zapřísáhlí fanoušci Falloutu nemusí dlouho váhat a klidně si můžou k výslednému hodnocení přidat ještě jeden bod, ostatní musí zvážit jestli zastaralý vizuální háv dokáží překousnout.

Hodnocení: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat