sobota 4. června 2011

DiRT 3 [PC]

Codemasters jsou zpět a stejně tak i třetí závodní díl série DiRT, na jehož obalu už nenajdeme předložku Colin McRae. Jméno slavného zesnulého jezdce nemá s aktualním dílem nic společného, stejně jako nemělo už s tím předcházejícím.


Pamatujete ještě na obytný přívěs ve dvojce? Poutavé menu v podobě interaktivního karavanu je pryč a namísto toho tu máme rozkládající se jehlany, reprezentující několik sezón. Ty se dále dělí na série, v nichž je pak na výběr z několika závodů. Jejich uspořádání v mých očích postrádá logiku a působí docela chaoticky, protože se všechny závodní módy mísí mezi sebou. To ovšem v rámci variability nemusí být vždy na škodu, ale přesto bych raději ocenil, kdyby seřazení jednotlivých závodních režimů dávalo větší smysl.


Hráčský pláč byl vyslyšen a ze strany Codies je tu cítit větší důraz na přítomnost rally závodů. Samozřejmě tu taky nechybí všechny známé režimy z předchozích dílů. Jmenovitě to jsou Rallycross, Trailblazer, Landrush a Head 2 Head. Říká vám něco jméno Ken Block? Pevně věřím, že ano. Zatímco ve WRC příliš nezáří, v jeho YouTube videích předvádí pravý opak, které jsou postavené především na dokonalém driftování mezi překážkami. A právě tohoto dovádění na asfaltu se můžete díky disciplíně Gymkhana zhostit i vy. Hráči v ní mají za úkol nasbírat co možná největší počet bodů v daném časovém limitu a dosáhnout toho právě zmiňovanými triky.


Co vás ohromí ihned po rozvícení první zelené na startovacím semaforu, je grafický vizuál. Už ve dvojce byl engine velmi povedenný, ale aktuální třetí díl jde ještě dál. Trojka dokáže vykreslit vskutku nádherné krajinné scénérie, což si ostatně můžete snadno ověřit na okolních screenshotech. Vývojáři si dali záležet i na interiérech jednotlivých automobilů, kterých je mimochodem něco na padesát. Zaujmout dokáží i takové drobnosti jako jsou například kapky po dešti, či vliv nízkých teplot na karoserii vozidla.


Jedno je jisté. DiRT 3 se opět nesnaží o čistokrevnou simulaci a v dohledném budoucnu to ani jinak nebude. Jízdní model se od minula přiblížil ještě více k arkádě. Codemasters se chtějí zavděčit širšímu publiku. Přibylo několik možností jak si ulehčit už tak triviální jízdu, nicméně lze všechnu asistenci naštěstí vypnout. Před každou jízdou máte šanci nastavit jeden ze šesti stupňů obtížnosti, nebo si přizpůsobit model poškození. Aby toho nebylo málo, tak v průběhu závodu máte k dispozici ještě šest flashbacků, které dokáží vrátit čas a umožňují tak vyvarovat se opakovaným chybám.


S pětibodovým klasifikačním systémem není DiRT 3 jednoduché hodnotit. Na jednu stranu tu není tolik inovací, aby si hra zasloužila tak vysokou známku, ale vzhledem k tomu, že i toto pokračování nemá prakticky konkurenci a splňuje vše co má takový titul obnášet, nedá mi jinak. Pokud si chcete zahrát rally arkádu, máte skvělou a vlastně jedinou šanci.

Hodnocení: 4/5

1 komentář:

  1. Hned na začátku jsem se pobavil předkožkou, kterou jsem tam omylem přečet no... Nic :D. Další skvělá recenze, DIRT 2 byla časem nuda a tohle je to samý v bleděmodrym, takže mě to taky nijak neláká, ale proč ne. Toho Blocka ještě prokouknu, by mě zajímalo, co je to zač teda. Viděl jsem nedavno WRC v tv a viděl jsem tam i toho Blocka a byl mezi posledníma :D. Jo a nebylo by to lepší pařit na PS3 než na PC? Já furt k čemu si to mám koupit xDD.

    OdpovědětVymazat